tiistai 19. helmikuuta 2013

Pietarin elämää

Minäkin yritän nyt kertoa kuulumisia. On ollu vähä nihkeetä tämä nettiin pääsy.Tässä asunnon lähellä on yksi ihan hieno kahvila missä pääsee verkkon, mutta aina on tilattava jotain. Ostettiinhan me sim korttikin meidän ipodiin, mutta sitte selviskin, että se on sellanen malli joka toimii vaan wifi verkossa. Yritämme edelleen ratkaista tätä netti ongelmaa.Laura pääsee joskus töissä kurkistelemaan nettiin, mutta mulla ei ole paljoa mahdollisuuksia.
Joku tais mulle sanoa, että työtahti ei ole venäjällä niin kiireinen. Mulla on ollu ainakin yhtä kiirettä ku suomen keittiötöissä. Olen nyt kaksi ekaa viikkoa aamupala vuorossa. Noin puolille päiville autan aamupalan esivalmistuksessa seuraavalle päivälle sen jälkeen teen mitä sattuu olemaan..olen muun muassa kuorinut "muutamia" porkkanoita ja valkosipulinkynsiä sekä viipaloinut koneella naudan kieliä.
Töissä puhutaan vaan venäjää ja muutama satunnainen englannin sana.Neuvottu on ihan hyvin, mutta aina pitää ottaa tankerovenäjä käyttöön, kun on kysyttävä jotain.Täällä ollaan keittiössä tarkkoja ja huolellisia.Pari suomalaista on salin puolella ,mutta ei niiden kanssa ehdi paljoa puhua.
Vime viikko oli vähän sekavaa, kun mun piti asuntolassakin vaihtaa huonetta neljä kertaa.Huonoa tuuria vaan, Laura on saanut olla huoneessaan kokoajan. Nyt asutaan vierekkäisissä huoneissa.Iltaisin yleensä opiskellaan venäjää, että osattais puhua paremmin :)
Meillä molemmilla menee työmatkoihin tunti suuntaansa. Puolituntia kävellen ja puolituntia metrossa. Mun pitää vielä vaihtaa metroa kerran. Mutta metroja kulkee minuutin välein ja nillä liikkuminen on näppärää. Kunhan ei tarvitse liikkua pahinpana ruuhka-aikana. Kuulumisiin!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentti:

  1. Kiva kuulla teidän kuulumisia ja että sinun huoneongelma on ratkennut.

    A-M

    VastaaPoista